tisdag 15 januari 2008

Tappar det

Varken svart eller vitt men ändå som dag och natt

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Hej jag heter Kent, mitt liv är som ditt
vet inte om du sett det, men de liknar mitt shit
för jag ser allt svart på vitt, alltid missnöjd med nåt
grubblar över saker som jag nog aldrig förstått
deprimerad mellanåt, de jag bär på e svårt
jag tycker synd om mig själv när jag jobbar för hårt
lovar o inte håller det, som driver mig finns där
jag gillar dom som delar mitt synsätt o flyger i min sfär
kanske tappat det helt, spelat för många spel
målat in mig i ett hörn, fått en törn
det är då jag hatar mig själv, och kommer på det
för jag har ingen jävla aning om vafan jag håller på med

Det är så logiskt, alla fattar utom du
du har inte en aning, du har inte en aning, aning
det är så logiskt, alla fattar utom du
du har inte en aning, att jag tänker på dig precis just nu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Som vanligt har människor endast det som hänt senaste tiden i bakhuvudet och en snedvriden mediabild. Alltid denna Zlatan. Visst, han är bra och gör mål men jag skulle gärna ha viljat veta medelåldern på dem som röstade... Inte för att jag är så intresserad eller kan ett dyft om bilar men Mattias Ekström har vunnit DTM två år i rad. PLUS att han i år slog Michael Schumacher i en tävling. Om än endast en välgörenhetstävling på Wembley, men den ska tydligen vara väldigt prestigeladdad och jag tror knappast att Schumachers vinnarskalle är pensionerad bara för att han är det. Läste för någon månad sedan att Schumacher fortfarande testar Ferraris F1-bilar och att han under ett test körde snabbare än de "riktiga" förarna, så stallchefen var tvungen att säga till honom att köra lite lugnare......

Dock ej menat att Ekström skulle vinna, har faktiskt inte den blekaste aning om vem som borde gjort det. Kanske Peter Settman som var kungen på galan!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Underskatta aldrig en person, rätt vad det är så gör den något oväntat och lämnar dig akterseglad med en enda fråga hängandes ut ur en gapande mun - vad hände?

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Hittade en liten rolig dikt:

Om ditt hjärta nån gång brister,
laga det med Karlssons klister

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Där komma denna käftsmällen också:
http://www.e24.se/pengar24/shopping/priskoll/artikel_183639.e24

-------------------------------------------------------------------------------------------------

"Jag hoppas du inte alls har det bra.
Jag hoppas du ligger vaken som jag
och känner dig lustigt glad och rörd
och yr och ängslig och mycket störd.
Och rätt som det är, så får du brått
att lägga dig rätt för att sova gott.
Jag hoppas det dröjer en liten stund...
Jag hoppas du inte får en blund!”

/Karin Boye, Härdarna

-------------------------------------------------------------------------------------------------

The grass is ALWAYS greener on the other side,
but in my backyard I have a swimmingpool!

3 kommentarer:

Äpplet sa...

Michael schumacher ar bast!

Tonia! sa...

Kryptisk du e Togge.. vi får nog ta ett snack om detta!!

Togge sa...

Okunskap är ibland den bästa kunskapen...